West Amerika en San Francisco

In November 2018 was het eindelijk zo ver. Al jaren staat Amerika op mij ''bucketlist'' en nu gaat het eindelijk gebeuren! Natuurlijk ben ik wel al in New York geweest zoals je misschien ook al hebt gelezen maar een stad bezoeken vind ik persoonlijk toch anders dan rijden door een land. Je krijgt een hele andere indruk.

 

Samen met mijn moeder vlieg ik naar San Francisco. De vlucht gaat via Chicago waar een overstap prima te doen is. Bij aankomst worden we opgewacht door mijn tante en neef. Zo leuk om elkaar weer te zien maar dan aan de andere kant van de wereld. Mijn neef heeft een weekje vakantie op de planning dus die vertrekt richting Lake Tahoe. Mijn moeder, tante en ik blijven een nacht in San Francisco want natuurlijk heb ik hier ook een aantal dingen op mijn lijstje staan. We slapen in het Da Vinci Villa hotel. Helemaal prima en makkelijk te vinden. Het is ongeveer 25 minuutjes rijden vanaf de luchthaven en ligt heel dicht bij Fisherman's Warf. Mijn tante woont in Amerika dus heeft al veel gezien en mijn moeder is hier ook al een keer geweest dus ik mag mooi de dag invullen.

 

Zodra we wakker zijn pakken we alvast onze spullen en doen die in de auto die nog even bij het hotel kan blijven staan. En op zondagochtend lopen we door de straten van San Francisco, heuveltje op, heuveltje af. Het is lekker weer, de zon schijnt en hier en daar lopen nog wat verdwaalde nachtbrakers. San Francisco is schoon en de gebouwen en huizen zijn stuk voor stuk leuk om naar te kijken. We wandelen naar Fisherman's Wharf waar ook een iHop is. Ik vind dus dat als je naar Amerika gaat dat je minimaal één keer moet hebben ontbeten met pancakes. Dus dat doen we!

 

Daarna lopen we door Fisherman's Wharf naar Pier 39, dit is zó leuk om te zien. Hier liggen de zeeleeuwen lekker op te warmen in de zon en liggen luidkeels met elkaar te dollen. Langs Fishermans Wharf is het lekker groen met veel parken en natuurlijk een super uitzicht op Alcatraz, waar wij helaas deze keer geen tijd voor hebben en de Golden Gate bridge. Wát een leuke stad!!

 

Rond de middag stappen we in de auto en vertrekken richting het noorden om de rest van de familie weer te zien. Onderweg kijk je je ogen uit. Het is hier onwijs groen en omdat het nog niet geregend heeft is de ''Indian Summer'' nog helemaal in tact. Ook deze stond op mijn lijstje maar ik had echt niet verwacht dit nu nog te zien in november. Wat een kleuren, echt heel gaaf!

 

Natuurlijk maken we zoals waarschijnlijk iedere toerist een stop op de Golden Gate bridge en onderweg kom je de leukste plaatsjes tegen zoals Sausalito aan Richardson Bay, Santa Rosa, Hopland (super klein), Ukiah en Willits. Dit is ook hét wijngebied van Californië dus honderde vierkante kilometers druivenranken gaan aan je voorbij en je ziet de mooiste wijnhuizen staan zoals je ze ook in Zuid Afrika tegen komt. Ten noorden van San Francisco vindt je de wijn streken Napa, Sonoma en Mendocino bij alle wijnhuizen kun je terecht voor een proeverij. In dit gebied leven veel mensen zelfvoorzienend, Solar living is hier een begrip. Dus je koopt hier in de omgeving veel verse producten en overigens voordeliger dan in de meeste supermarkten.

 

We logeren natuurlijk bij de fam dus zodra we zijn aangekomen is het weer lekker bij kletsen. S'avonds koelt het heel erg af dus de houtkacheltjes steken we aan. Overdag was het er deze dagen gemiddeld 22 graden en s'nachts was het tegen het vriespunt. Een groot verschil zo op één dag. Wat is er hier in de omgeving onder andere allemaal te zien en toe doen?; Avenue of the Giants is echt onwijs leuk om af te rijden. Langs de weg vindt je leuke stop zoals The World Famous three house, Drive-thru tree park, wood carvings, fijne plekjes aan de oever om even uit te stappen en wat te eten en natuurlijk al die mega hoge en gigantische bomen, heel erg indrukwekkend!

 

Ook kun je richting de kust rijden die heel ruw is aan deze kant van Californië, hiken in Jackson state forrest, de plaatsjes Eureka en  Willow Creek zijn ook leuk om aan te doen. Heb jij ook plannen voor een reis naar Amerika al dan niet naar Californië of bijvoorbeeld Florida laat het mij weten en we maken er de mooiste reis ooit van!

Reactie schrijven

Commentaren: 0