Wintersport met Club Med

Met Club Med op wintersport naar La Plagne in Frankrijk.

 

Voor het eerst in mijn leven ga ik wintersporten! Ik weet niet zeker of dit wel iets voor mij is maar we gaan het ontdekken.

Van wintersport word vaak gezegd dat men het óf helemaal geweldig vindt óf helemaal niets. De reis begint op de luchthaven van Rotterdam, ik kom tot de ontdekking dat het heerlijk is om vanaf deze kleine luchthaven te vertrekken.

 

Je kunt iets korter voor vertrek aanwezig zijn en het is maar heel even verder rijden dan Schiphol. We checken in en kunnen al snel aan boord van het vliegtuig, met Transavia vliegen we naar Genève en vanaf hier worden we met de bus naar La Plagne gereden. Hier komen we aan in het hotel van Club Med al daar.

 

Club Med staat vooral bekend om de vele activiteiten die worden georganiseerd en de goede all inclusive formule. Zelf was ik altijd een beetje sceptisch over Club Med, ik had het idee dat je met de activiteiten van je stoel zou worden getrokken om mee te doen terwijl je hier misschien helemaal geen zin in zou hebben.

 

Dit bleek absoluut een verkeerde indruk te zijn, de activiteiten zoals de ski- en snowboard lessen en het avondprogramma staan vermeld op borden. Men kan zelf besluiten om mee te doen. Deze keer heb ik een kamer alleen, het hotel heeft prachtige kamers met heerlijke bedden en hele mooie badkamers. Er zijn verschillende kamers van groot tot klein en men kan ook vaak kiezen voor een kamer aan de dal óf berg zijde van het hotel.

 

Ik kijk uit over de piste waaraan het hotel is gelegen, super leuk om de meest gevorderde wintersporters voorbij te zien komen maar ook alle kleintje en beginners die lessen krijgen. Onze bagage word naar de kamers gebracht en we schuiven aan, aan het diner buffet. Het eten is uitstekend! Er is hele ruime keuze en de kwaliteit is hoogstaand. Het was een lange reis dag en morgen begint de skiles dus we besluiten lekker te gaan slapen.

 

'S ochtends spreek ik met de rest van de groep af bij het heerlijke ontbijt om ons voor te gaan bereiden op onze aller eerste ervaring op ski's. We krijgen les van een franse ski lerares die ook prima engels spreekt. Aangezien het hotel aan de oefenwijde en de dus ook de piste ligt hoeven we hier niet ver voor te klauteren. Na de ochtend les zetten we onze spullen in een kluisje dat is gekoppeld aan het kamernummer. Zo kun je makkelijk en snel de hele vakantie je ski's kwijt en gewone schoenen of slippers aan doen om vervolgens richting de lunch te gaan. Net zoals het ontbijt en het diner is de keuze enorm en kunnen we voldoende energie op doen voor de middag.

 

Aan het eind van de middag na de les word je binnen verwelkomd met muziek en een hapjes buffet om alvast de eerste trek tot aan het diner te stillen. Er hangt een zeer ontspannen sfeer en iedereen drinkt gezellig een borreltje. Zoals al eerder gezegd is het all inclusive van Club Med geweldig,op de champagne na is werkelijk alles inclusief. Zoals je vaak bij andere all inclusive formules voor je bekende merk likeur of cocktail moet bijbetalen (of het is niet te krijgen) is hier alles inbegrepen.

 

De aankomende drie dagen vullen zich met hetzelfde programma, het over grote deel van de groep heeft ondertussen besloten dan wintersporten niets voor hun is dus onze klas is aardig geslonken. Dit maakt wel dat we met de ski lerares een ontzettend leuke tocht kunnen maken over de blauwe pistes van het ski gebied. Ook de ski passen zijn inbegrepen dus we kunnen van iedere gondel en lift gebruik maken. Heerlijk zo buiten bezig zijn!

 

Club Med heeft clubdorpen over de gehele wereld. Soms heeft men de indruk dat dit dure vakanties zijn, waar het niet dat de kwaliteit hoog staand is en als men de prijs uiteindelijk zou delen door het aantal nachten dan is de prijs zeker rendabel en kan Club Med zelfs voordelig uit komen. Wilt u meer informatie over de heerlijk vakanties van Club Med, laat het mij weten.

 

Ik zal samen met u uw wensen door nemen en het geschikte Club dorp voor u vinden zodat U, net zoals ik eens heerlijk kunt genieten van een ontspannen verwen vakantie met Club Med.

 



Reactie schrijven

Commentaren: 0